Het Begeerde Idee

5 jan, 2012 | Joris | comment

Uitvinden is iets bedenken, wat nog niemand in de wereld heeft bedacht, zoals Bell ooit de telefoon uitvond en Bernd Schneider de Vacu Vin. Werk van geniale mensen, wat wij niet zijn.
Innoveren is iets doen wat de organisatie, afdeling, medewerker nog nooit eerder heeft gedaan. Zo begon het warenhuis V&D met La Place een horecaketen en de ANWB start een autoverkoopservice. Dat ging niet vanzelf. Al het nieuwe is moeilijk. Dat hebben wij in de praktijk zelf ondervonden. Wij weten van wanten.

In het bedrijfsleven is innoveren een middel om Nieuwe Omzet te genereren. Omzet die bovenop de bestaande afzet komt, zoals de muziekdrager I-Pod de computerfabrikant Apple veel inkomsten opleverde en Advanced Composites voor de textielfabrikant Nijverdal TenCate een winstgevende innovatie is. Maar hoe ontwikkel je toekomstige business te midden van ‘de waan van de dag’? Onze Integrale Aanpak Nieuwe Omzet scheidt zaken en maakt innoveren behapbaar. Wij creëren overzicht.

Net als fusies en overnames is innoveren is een strategische bedrijfsactiviteit, wat begint bij de top. Maar hoe krijgen de innovatiemanagers en projectleiders de juiste aandacht en worden cruciale beslissingen niet eindeloos uitgesteld? Ook bij de meer radicale innovaties met grote onzekerheden?
Wij nemen managers en uitvoerders ‘aan de hand’ mee naar het land van de onbekende mogelijkheden. Want je gaat het pas zien, als je het “doorhebt”. Wij openen ogen.

De basis van nieuwe omzet is een ‘begeerd idee’; een idee waarnaar zowel de afzender als de ontvanger verlangt. Zoals internet bankieren banken veel administratief werk bespaart en de rekeninghouder snelheid en flexibiliteit verschaft. Wij kunnen niet meer zonder. Naar welke innovatie verlangt uw organisatie? En wat verlangt de markt? Er naar vragen levert niet veel op. Wij beheersen het exploreren van verlangens.

Hoe moeilijk is het nu om binnen uw organisatie een begeerd idee te ontwikkelen waar Nieuwe Omzet uitkomt ? Goede ideeën te over. Ook volop medewerking en ruime budgetten voorhanden? Wij weten als geen ander, dat de praktijk veel weerbarstiger is dan de theorie. Gewoonlijk gaat 80% van de innovatiegelden& energie verloren, maar niet bij ons. Wij leren u succes regisseren.

Een specifiek innovatieprobleem – betreffende techniek, technologie, product of productie – vraagt om een specifieke oplossing, die maar niet gevonden wordt. Een hele worsteling. Wij weten dat u 99% kans hebt, dat er ergens anders al een oplossing bestaat. Waarom dan het wiel nog eens uitvinden? Middels de baanbrekende TRIZ- methode vinden wij die oplossing snel en effectief. Na een inspirerende training kunt u TRIZ ook zelf toepassen, een verademing!

Innovative Partners helpt u op gestructureerde wijze met het zoeken en vinden van een begeerd idee middels advies en training. Opdat u zelf ‘moeiteloos’ gaat innoveren waardoor Nieuwe Omzet binnen handbereik komt. Velen zijn u voor gegaan.

Voor Advies neemt u contact op met Gijs Bakker (gijs@innovativepartners.nl)
of Joris Craandijk (joris@innovativepartners.nl)
Voor Training neemt u contact op met Gertjan Otto (gertjan@innovativepartners.nl)

Plaats een Comment

Innovative Partners | 2014